معرفی اهداف و ماهیت رشته تخصصی فرهنگ جهاد:

رشته تخصصی «فرهنگ جهاد» در سطح سه حوزه علمیه،  ماهیتی میان رشته‌ای دارد که در تبیین مسئله جهاد از شاخه‌های مختلف علوم اسلامی بهره می‌گیرد و از ساحت جهان‌بینی و ارزشی تا نظام عملی و حقوقی و تبیین مصداقی، نسبت خود را با فلسفه و کلام، اخلاق و تربیت، فقه مقارن و شیعه و تاریخ ترسیم نموده و با رویکرد فهم کارساز از وحی و سنت، در مقام پاسخ به نیازهای فکری و عملی نظام اسلامی و امت اسلام برخواهد آمد.
محتوای این رشته از «منابع اصیل و متقن اسلامی» در قالب «منظومه فکری و عملی امام خمینی رحمه الله و امام خامنه‌ای حفظه الله» بر مبنای اصل «اندیشه عمل ساز» و تأمین «ایمان متعهدانه» تدوین می شود که در قالب دستگاهی «متحدالاجزا و متماسک» از جهان‌بینی تا عمل، جهاد فی سبیل الله را در آیینه اسلام ناب تبیین می نماید. محوریت رشته در تعریف گسترده جهاد شامل تلاش در برابر موانع نظامی حاکمیت الله یعنی «جهاد اصغر» است و انواع دیگر جهاد «کبیر و اکبر» حول آن تبیین می‌گردد.

 

معرفی اساتید:

مرکز تخصصی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) تحت اشراف و نظارت حضرت استاد احمد عابدی زیدعزه می‌باشد. همچنین از محضر اساتید بزرگواری همچون حضرات آیات و حجج اسلام اعرافی، کعبی، عابدی، عابدینی، ادبی، ماندگاری، ثقفی، اسحاقیان،کیوانی و… بهره خواهد گرفت.

 

مزایای دوره:

  • بهره مندی از اساتید و صاحب نظران سطح عالـی حوزه علمیه

  • ایجاد زمینه فعالیت های علمی، تبلیغی، و مدیریتی٬ فارغ‌التحصیلان در عرصه‌های جهادی

  • ارائه خدمات علمی و فرهنگی ویژه دانش‌پژوهان و خانواده‌های محترم آنان

  • اعطای مدرک سطح ۳ حوزه علمیه

 

زمینه های فعالیتی فارغ التحصیلان:

فارغ التحصیلان این مرکز به عنوان کارشناس ارشد موضوع جهاد و مسائل مربوطه، می توانند در سطح مراکز بین المللی آموزشی، پژوهشی و نظامی به فعالیت علمی، تبلیغی و مدیریتی مشغول گردند.

 

 

محورها و عناوین دروس اصلی رشته:

محورها و عناوین دروس رشته تخصصی فرهنگ جهاد

 

مواد آزمون:

منابع عمومی:

منابع اختصاصی:

 

 

راه‌های ارتباط با مرکز تخصصی امام خامنه‌ای:
شماره تماس: ۳۷۷۰۹۲۹۷-۰۲۵
تلفن همراه: ۰۹۱۹۶۴۹۶۴۰۹
نمابر ۳۷۷۰۳۶۹۱-۰۲۵
پست الکترونیک: info@jihad.ir
تلگرام: jihad_ir@

۳۶۷
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی